Första skoldagen, skärpning lärarna!

Nu är jag hemma efter första skoldagen, man kan verkligen säga att det är skillnad på att vara i skolan och att vara ute i arbetslivet på Alina Systems.

Dagen bestod utav att först få lite information om hur veckan är planerad samt lite materiella ting, samt att vi fick tillbaka våran personliga dator. Så imorgon bär det troligen av med skolarbete, redan andra dagen!

Så här ser min dator ut som jag får utav skolan

Det är bara första skoldagen och jag är redan besviken på skolan, det hela började så att jag som är väldigt aktiv i skolan vill läsa många olika kurser som enligt våran studievägledare gick bra att göra förra terminen.
Det jag fick till svar idag var att jag borde plocka bort olika kurser för att banta ner på mitt pluggande för att istället satsa hårdare på det jag verkligen vill läsa. Visst, jag klagar inte på att sluta plugga lite men jag känner att jag klarar av det samt att jag vill läsa det för att ha en stabil och bred utbildning. Dock säger lärarna stopp!

Hur surt känns inte det? Min mentor står till svars och verkligen litar på mig så hon vill att jag ska försöka orka med det och säger inte mer än så. Men för att läsa mer än de ordinarie kurserna plus valbara kurser som gör att man kommer upp i 2500 poäng, så behöver man något tillstånd från vår rektor. Det har jag aldrig hört om förut så nu kommer alla problem samtidigt. Varför får jag inte läsa upp mot de 3000 poäng som mina kurser i dagsläget skulle ge mig?
SNACKA OM DÅLIG KOMMUNIKATION MELLAN LÄRARNA!


Jag förstår inte vad som hindrar en från att vilja plugga, tänk om alla skulle vara lata och inte lägga ner någon energi alls? Jag tycker dem borde uppskatta detta istället.

Just nu känner jag att skolan borde skrotas då man endå aldrig får som man vill. Jag menar inget illa och jag vet att man inte alltid kan få som man vill.. Men lärarna som säger saker från förra terminen måste kunna hålla vad dem lovar.

Jag tycker det är sorligt att dem ändrar på sig nu när man är inne på sista året. Varför gör dem nu detta? Är detta bara för att jag är en flitig elev?
Jag är väldigt trött på det hela just nu och känner inte alls för skolan som jag gjorde tidigare..

Kommentarer
Postat av: M I M I

jag vill också läsa en kurs som jag egentligen inte har med i min skol plan. jag fick prata med min rektor om de, och hon sa ja! dom varnar ju en för att det kan bli jpobbigt med mcket plugg och sånt, samt vilka ämnen som man ska prioritera. men du får nog läsa de extra ämnen du vill tror jag :)

kramis

2009-08-25 @ 19:46:13
URL: http://mmmimi.blogg.se/
Postat av: sanna

jo det är bara super här vettu ; )

2009-08-25 @ 20:46:32
URL: http://saanis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0