Rånad eller, nae?

RÅN, RÅN, RÅN!

Allting handlar om rånet som skedde imorse i Västberga.

Så himla välplanerat rån, bättre får man leta efter i Sveriges historia. För det första att använda helikopter är inget som vanligtvis används i Sverige, enbart i filmer vi ser. Det andra är ju att dem är inte dumma, dem saboterar så att polisernas helikoptrar inte kan starta. Wohoo, det här låter som en toppen actionrulle. Tja, det är vad detta liknar egentligen. Dem var en hel del som utförde det och sprängde upp både väggar och tak. Ja, dom tog sig in via taket, vilket vanligtvis inte heller händer här i Sverige. Det här är proffsjobb som har utförts för näst intill första gången i Sverige, jag undrar hur det här ska sluta?
Jag tycker det är lite småspännande att så här så pass stora saker händer i Sverige, men det är inte kul att det händer. Det drabbar en hel del.

Rånarna kan ha kommit över mer än 100 miljoner kronor. Vilket är en hel del, inte sant?
Tja.. Det här kan drabba en hel del av befolkningen i Stockholm då detta kan innebära att bankomaterna i stockholms samhället är utan pengar.


(Klicka på bilden för att komma till Aftonbladets artikel om rånet)

Något jag störde mig på otroligt mycket är att helikopterområdet där Stockholms helikoptrar befann sig var utan säkerhet som gjorde det mycket enkelt för rånarna att förstöra där så att dem inte kunda starta, i och för sig så ställde dem bara en väska med texten "bomb" på i stort sätt, därför kunde dem inte starta.

Nått mer som är märkligt är ju att dem som tar sig in var lugna hela tiden och hade bra mycket tid där nere och kände nog aldrig någon press, inte heller någon säkerhet i form av vakter eller likanande. Ett perfekt sätt att ta sig in. Samt att vad är det för datum i helgen? Rättare sagt på fredag, jo, 25:e vilket innebär löning. Som sagt det här har nog tagit ett tag att planera.

Nu har jag fått mitt sagt, skriv gärna en kommentar om vad du tycker om Sveriges säkerhet och vad du känner nu efter det här rånet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv; jaha hur gammal är han:D?

2009-09-23 @ 21:47:24
URL: http://maaliiinclaesson.blogg.se/
Postat av: medinpåhopparN

jadu victor, det är maffian!

2009-09-24 @ 00:01:58
Postat av: Anonym

sv; haha okej, vet säkert vem de är när jag ser han:)

2009-09-24 @ 15:25:55
URL: http://maaliiinclaesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0