Stående bussresa i 50 minuter!

Skönt att man kunde sluta lite tidigare i skolan idag, det är inget man klagar över :)

Självklart är det någonting annat som krånglar då.
Jag skulle som vanligt åka hem klockan 4 från Västerås, men ingen buss kommer till Västerås Centralstation, då vart man riktigt förbannad!
UL är inget bolag att rekommendera att åka med!


Hoho, liksom.. Försening kan väl vara en sak, om det handlar om minuter men den kom inte alls. Det irriterade mig till max!
Inte nog med det så när nästa buss väl kom, då var det en kortare variant av buss som inte alla fick plats på just därför att föregående buss inte kom enligt tabell.

Ja, problemet slutade inte här.. Jag fick stå hela vägen mellan Västerås - Enköping, kul säger jag bara!
Något som också är värt att nämna är att det var en "praktikant" eller liknande som körde.
Hon var ung och ingen vidare erfarenhet som resulterade i längre bussresa, samt att det var en "extra" chaufför som tog upp TVÅ säten för att han satt där och kolla på när hon körde.

Hur agerar man som bussbolag om man inte ens skickar ut bussar till sina turer?

ALLA i bussen var helgalna, det här var inte första gången som det hände heller..
Synd att UL som är bussbolaget i detta fall inte kan sköta sina resor!

Det är dags att kräva ersättning för dessa bussresor, jag är fortfarande uppspelt från dessa problem dem har med bussar!

Jag väljer hellre att ta mig fram via tåg med SJ som många andra satt och diskutera om på bussen.

Nu ska jag kolla tågkort :) !

Kommentarer
Postat av: PAiJ

i know, ul är helt sämst! :D:D

och det kommer ju bara nya jädrans regler hela tiden också. -.-'

2009-09-01 @ 21:17:37
URL: http://PAiJ.devote.se
Postat av: Christian

Mm.. UL kommer med sina jävla ändringar och så är nästa alla busschaufförer otrevliga :(

2009-09-01 @ 21:29:12
URL: http://krillethaman.blogg.se/
Postat av: Kuchar

Själv gjorde jag det visa beslutet att ta tåget hem. Betalade 95:- på tåget, men det var värt det. Det var skön AC i tåget (det var fuckat varmt just då) och jag kom hem på drygt en kvart.

2009-09-01 @ 22:55:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0